頁 | 著者 | タイトル |
論 文 | ||
1 | 樋口 勇夫 | J-POP広東語カバー曲における声調の楽音への影響(7) |
45 | Thomas J. FALLON | Movies and animation in the L2 classroom: Exploring the efficacy of audiovisual media on L2 acquisition |
51 | 城野 博志 | 相互作用を促進する要因としてのビブリオバトルの可能性 |
57 | 内山喜代成 | 口頭発表クラスにおけるマイルーブリックの活用 |
頁 | 著者 | タイトル |
論 文 | ||
1 | 原田 寿美子 | Excelのworksheetを使った文型と関連語彙の学習について |
11 | Phillip R. MORROW | On the spread of ‘-wise’ viewpoint adverbs to L2 varieties of English |
19 | Mika TATSUMOTO | An attempt at the use of smartphones and a You Tube video clip: An exploration of an EFL listening lesson in a university in Japan |
31 | 江田 司 | 小学校における和音指導教材に関する研究(2) ―鑑賞:グリーグ作曲《朝の気分》― |
47 | Chi Yui LEUNG | Word recognition strategies and initial fixation locations during Japanese EFL reading: A preliminary study |
55 | David Scott BOWYER, Duane KINDT |
Exploring the effects of recursive conversations on participants’ interactional competence in a first-year EFL oral communication course |
研究ノート | ||
75 | 増田 喜治 | 認知症高齢者への蓄音器による音楽療法 ―対話と皮膚電気活動による― |
実践報告 | ||
89 | 近藤 行人 田中 典子 藤森 秀美 古本 裕子 |
オーラルテストにおける目標の可視化を目指した形成的評価の一試案 ―Can-do Statements によるチェックリスト型評価シートの開発― |
学術資料 | ||
105 | Masahiko TSUCHIYA | Ausbruch aus der Routine, Erzählperspektive, Arbeitsrhythmus, Japan-Motiv, Feminismus, Spurensuche u.a.: Interview mit Terézia Mora und Sabine Scholl |