論集 言語・文化篇

第30巻 第1号 第30巻 第2号

第30巻 第1号 2018年10月

著者 タイトル
論 文
1 樋口 勇夫  J-POP広東語カバー曲における声調の楽音への影響(7)
45 Thomas J. FALLON  Movies and animation in the L2 classroom:
Exploring the efficacy of audiovisual media on L2 acquisition
51 城野 博志  相互作用を促進する要因としてのビブリオバトルの可能性
57 内山喜代成  口頭発表クラスにおけるマイルーブリックの活用


第30巻 第2号 2019年3月

著者 タイトル
論 文
1 原田 寿美子  Excelのworksheetを使った文型と関連語彙の学習について
11 Phillip R. MORROW  On the spread of ‘-wise’ viewpoint adverbs to L2 varieties of English
19 Mika TATSUMOTO  An attempt at the use of smartphones and a You Tube video clip: An exploration of an EFL listening lesson in a university in Japan
31 江田 司  小学校における和音指導教材に関する研究(2)
―鑑賞:グリーグ作曲《朝の気分》―
47 Chi Yui LEUNG  Word recognition strategies and initial fixation locations during Japanese EFL reading: A preliminary study
55 David Scott BOWYER,
Duane KINDT
 Exploring the effects of recursive conversations on participants’ interactional competence in a first-year EFL oral communication course
研究ノート
75 増田 喜治  認知症高齢者への蓄音器による音楽療法
―対話と皮膚電気活動による―
実践報告
89 近藤 行人
田中 典子
藤森 秀美
古本 裕子
 オーラルテストにおける目標の可視化を目指した形成的評価の一試案
―Can-do Statements によるチェックリスト型評価シートの開発―
学術資料
105 Masahiko TSUCHIYA  Ausbruch aus der Routine, Erzählperspektive, Arbeitsrhythmus, Japan-Motiv, Feminismus, Spurensuche u.a.: Interview mit Terézia Mora und Sabine Scholl


このページの上へ戻る